Република Србија

Србија је држава у југоисточној Европи на Балканском полуострву.

srbija.svg

То је панонска, балканска, подунавска и моравска земља. Захвата површину од 88.361 км2, на којој живи око 9 милиона становника. Главни град је Београд са 1,7 милиона становника. Србија има и две аутономне покрајине - Војводину на северу, чије је административно средиште Нови Сад, и Косово и Метохију на југу, са Приштином, као административним центром.

Граничи се са осам држава: Мађарска на северу, Румунија на североистоку и истоку, Бугарска на југоистоку и истоку, затим Македонија на југу, Албанија и Црна Гора на југозападу, Босна и Херцеговина на западу и Хрватска на северозападу.

Север Србије одликују низије и плодне равнице, док су централни, западни, источни и јужни испресецани котлинама и клисурама изнад којих се уздижу планине. Највиши врх земље је Ђеравица на Проклетијама (2.656. м), а најнижа тачна је на ушћу реке Тимок у Дунав (28 м).

Клима Србије је умерено-континетлана са дугим и топлим летима и хладним зимама. Изражена су сва годишња доба. На планинама се јавља нешто хладнија планинска клима (континентална), док је у Војводини заступљена сувља степска клима.

Најзначајније реке Србије су Дунав, Сава, Тиса, Велика, Јужна и Западна Морава, затим Тимок, Ибар, Колубара и др. Највеће језеро је Ђердапско, а истичу се и Власинско, Златарско, Сјеничко, Зворничко и др.

Уколико није другачије наведено, садржај ове странице заштићен је лиценцом Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License